Medisch trainen

Bewegen is van groot belang voor een gezonde leefstijl, mits het op verantwoorde manier gebeurt. Door te sporten voelt u zich fitter en krijgt u minder last van lichamelijke ongemakken.

 

Door medisch trainen bij Fysiotherapie de Eedenburgh kunt u verantwoord sporten onder persoonlijke en professionele begeleiding van de fysiotherapeut.

medisch trainen
Doel en doelgroep

Doel: door voldoende te blijven bewegen kan uw gezondheid en lichamelijke fitheid verbeterd worden. U werkt aan uw conditie, flexibiliteit en vergroot de spierkracht.

Doelgroep: voor iedereen die onder begeleiding op een verantwoorde manier in een kleine groep meer wil bewegen.

Intake

Als u zich aanmeldt, dan plannen we een intakegesprek in. Tijdens het gesprek brengen we uw huidige lichamelijke fitheid in beeld. We voeren een aantal metingen uit en kijken naar uw bloeddruk en gewicht. Daarnaast is er een conditietest om uw persoonlijke startniveau voor het medisch trainen te bepalen. Op basis hiervan bepalen we samen uw doelstellingen en stellen we een persoonlijk trainingsprogramma op.

Download Intakeformulier
Tarieven medisch trainen
1 x per week €  35,- per maand
2 x per week €  55,- per maand
1 x per week € 100,- per kwartaal
2 x per week € 160,- per kwartaal
1 x per week € 350,- per jaar INCL 1 maand vakantie
afschrijving 1 x per/jaar

Bovenstaande prijzen zijn per maand en worden automatisch geïncasseerd. U heeft een opzegtermijn van één maand.

Download machtigingsformulier
Download zaalreglement

AANVULLENDE INFORMATIE

Aanvullende informatie bij inschrijving

  • Als u zich inschrijft, dan kiest u voor een vast trainingstijdstip
  • Wilt u trainen op een tijdstip waar nog geen tijdsslot voor is ingepland? Neem contact met ons op
  • De grijze tijdsloten zijn trainingsuren die plaatsvinden op de locatie Tulip (Kininelaantje 12), de andere trainingsuren vinden plaats op locatie De Eedenburgh
  • Eenmalig ruilen of inhalen is mogelijk. Zou u in één van deze gevallen ons willen bellen of mailen?

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marike Haarsma, 035 625 61 61.

Fitschema voor thuis

Om in de coronatijd fit te blijven, maken wij maandelijks een trainingsschema die u zelf thuis kan uitvoeren. Het niveau is aan te passen naar de gewenste intensiteit en belasting. Zo kan iedereen toch thuis aan de slag om in beweging te blijven!

Instructies per oefening

  • Jumping jacks: ga rechtop staan met je armen langs je lichaam en span je buikspieren licht aan. Zwaai je armen omhoog en spring met je benen wijd, tot iets voorbij schouderbreedte. Spring terug naar de startpositie; dit is één herhaling.
  • Squats: ga rechtop staan met je benen uit elkaar op ongeveer schouderbreedte. Zak vervolgens door je benen en doe alsof je op een stoel gaat zitten. Beweeg je bovenbenen tot ze ongeveer parallel zijn aan de vloer, maar wees voorzichtig. Als dit niet haalbaar is, dan is een kleinere beweging perfect om mee te starten. Gebruik bij het omhoog komen uw bovenbeen- en bilspieren en houd uw buikspieren aangespannen. Houd gedurende de hele oefening de borst vooruit voor een goede houding. Eén beweging omlaag en omhoog is één herhaling.
  • Leg raise: ga op je rug liggen met je handen net onder je heupen. Til je je benen op en span je buikspieren aan om de beweging te maken. Adem in tijdens de omhoog-beweging. Adem uit als je je benen weer laat zakken. Dit is één herhaling.
  • High plank: steun met je handen op de mat en rust op je voorvoet. Maak van je lichaam één rechte lijn en let er goed op dat je je buikspieren aanspant.
  • Skippings: doe alsof je aan het skeeleren of schaatsen bent, maar blijf op je plek staan. Bijvoorbeeld: steun op je rechterbeen en zwaai beide armen naar rechts, zoals op de foto. Wissel daarna naar je linkerbeen en zwaai je armen naar links.
  • Wall sit: ga met je rug tegen de muur staan en zak langzaam naar beneden, zodat je benen in een hoek van 90 graden staan en houd deze houding vol!
  • Hip raises met één been: ga met je rug op de mat liggen en plaats één voet onder je knie en strek je andere been. Maak vervolgens met je rug een bruggetje omhoog en naar beneden. Succes!

 

Meer tips om fit te worden én te blijven? Bekijk ons Youtube kanaal, waar we in verschillende video’s tips geven over bijvoorbeeld een ontspannen ademhaling, voldoende beweging tijdens de werkdag of oefeningen voor ochtendgymnastiek.

Wilt u direct een afspraak maken?